Wrzesień
19

Różne formy fitness – odkryj zajęcia dla siebie! [KONKURS]

Autor: Ewelina Cienkus

Już niebawem pierwszy dzień kalendarzowej jesieni. Chłodniejsze popołudnia i deszczowe wieczory nie zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu. Nie musisz jednak rezygnować z uprawiania sportu i dbania o kondycję psychofizyczną – istnieje ku temu wiele możliwości. Możesz udać się   na pływalnię, na salę gimnastyczną ze znajomymi, bądź do klubu fitness, który oferuje różnorodne zajęcia siłowe, aerobowe, bądź relaksacyjne.

Różnorodność zajęć fitness sprawia, ze jest to rodzaj aktywności cieszący się dużą popularnością –

każdy może znaleźć swoje ulubione. Jest to bardzo ważna kwestia, gdy chcemy ćwiczyć regularnie – jeśli zajęcia będą sprawiały nam radość, wówczas nie będziemy się do nich zmuszać i efekty będą szybciej widoczne. 

Zajęcia fitness jako forma aktywności poprawiają sylwetkę, wydolność organizmu oraz samopoczucie. Ćwicząc regularnie, w ciągu kilku miesięcy pozbędziemy się lub znacznie zmniejszymy cellulit, wzmocnimy mięśnie i wysmuklimy je, zmniejszy się także poziom tkanki tłuszczowej. Skóra stanie się bardziej jędrna, zmarszczki mniej widoczne, co da nam młodszy wygląd. Codzienne prace staną się łatwiejsze do wykonania – dzięki poprawie kondycji fizycznej. Co więcej – łatwiej będziemy radzić sobie w sytuacjach stresowych, gdyż regularne zajęcia pomagają w uspokojeniu organizmu, zrelaksowaniu i usuwaniu napięć.

Wybierając się na zajęcia do klubu fitness, warto zapoznać się z różnymi formami aktywności i wybrać odpowiednią dla siebie:

AEROBIK TBC

Jest to forma wysiłku fizycznego angażującego całe ciało. Podczas zajęć TBC wykonuje się wiele rodzajów ćwiczeń (aerobowych i siłowych) na wszystkie partie mięśniowe. Istota treningu polega na ruchach wykonywanych na tyle długo, żeby efektywnie spalić tkankę tłuszczową, jednocześnie poprawiając ogólną sprawność całego ciała. Lekkie obciążenie uzyskiwane przez użycie hantli i gum umożliwia wyrzeźbienie pięknej, proporcjonalnej sylwetki. Bonusem zajęć jest podkład muzyczny zwiększający ich atrakcyjność, oraz towarzystwo, które dodatkowo mobilizuje i wprowadza element zdrowego współzawodnictwa.

STEP

Są to zajęcia muzyczno – ruchowe o dużej popularności ze względu na połączenie zabawy i tańca z redukcją tkanki tłuszczowej i dbaniem o zdrowie. Ćwiczenia polegają na wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia o regulowanej wysokości. Zajęcia obejmują naukę kroków podstawowych, które następnie są łączone w proste bądź bardziej skomplikowane układy choreograficzne. Ćwiczenia poprawiają strukturę mięśni kończyn dolnych, podnoszą wydolność organizmu oraz zwiększają koordynację i pamięć ruchową.

PILATES

Ćwiczenia te koncentrują się wokół rozciągania, naprężania i rozluźniania mięśni, polegają na wykonywaniu precyzyjnych, lecz powolnych ruchów w rytm oddechu. Spokojna, relaksacyjna muzyka pomaga w uspokojeniu organizmu, wprowadza w dobry nastrój, niweluje stres. Na zajęciach angażuje się zarówno duże, jak i najmniejsze i najgłębiej położone mięśnie, przez co stają się bardziej elastyczne – dzięki temu cała sylwetka nabiera sprężystości i ładnego, smukłego kształtu. Jest to niezwykle efektywny trening całego ciała, w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Fizjoterapeuci określają tę formę fitness jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej.

JOGA

Jest to jedna z najpopularniejszych form aktywności fizycznej wywodzącej się z tradycji indyjskiej. Bazuje ona na przyjmowaniu określonych pozycji ciała, zwanych ”asana”, a także na kontroli oddechu – „pranajama”. Pozycje jogi są łączone w różne sekwencje – przez co zajęcia stają się bardziej dynamiczne, bądź też każda pozycja utrzymywana jest przez dłuższy czas – mamy wówczas do czynienia z zajęciami spokojniejszymi, bardziej statycznymi. Celem praktyki jogi jest osiągnięcie wewnętrznej harmonii i poprawa kondycji fizycznej. Ciało sztywne i napięte należy rozciągnąć i rozluźnić, zaś mięśnie osłabione należy wzmocnić.

 

UWAGA KONKURS!

Masz ochotę wypróbować różne formy zajęć fitness? Chcesz znaleźć ulubione ćwiczenia, które będą sprawiały ci przyjemność? Teraz masz  taką możliwość – i to zupełnie za darmo! Możesz zdobyć darmowy karnet na zajęcia fitness do wykorzystania w  Fitness Clubie dla Kobiet IMPULS. Pięć pierwszych osób, które wejdą na stronę: www.fitness-zywiec.com.pl, odnajdą kontaktowy adres e-mail i wyślą swoje dane (w temacie: ”zajęcia fitness”, w treści wiadomości: imię i nazwisko) otrzymają 4-wejściowy karnet na zajęcia. Osoby te zostaną powiadomione o otrzymaniu karnetu drogą mailową.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *